Obsługę serwisu klimatyzacji wykonujemy na urządzeniu TEXA KONFORT 780R BI-GAS.
Nowoczesna stacja klimatyzacji zdolna jest do jednoczesnej obsługi tradycyjnego czynnika chłodniczego R134a oraz nowego R1234YF, obowiązkowego w nowo homologowanych pojazdach w Europie. Obsługujemy również pojazdy hybrydowe i elektryczne..
Klimatyzacja samochodowa jest układem który wymaga regularnego serwisowania. Podstawowymi czynnościami które wchodzą w skład serwisu klimatyzacji są:
Nasze środki:
Zawsze aktualne promocje? Zapisz się
199.00 zł Czyszczenie parownika (od) 199
40.00 zł Czyszczenie i pranie fotela (od) 40
80.00 zł Czyszczenie i pranie tylnej kanapy w samochodzie (od) 80
39.00 zł Dezynfekcja wnętrza pojazdu wraz kierownicą, klamkami i gałką zmiany biegów 39
49.00 zł Konserwacja kompresora 49
99.00 zł Odgrzybienie i dezynfekcja układu klimatyzacji (chemiczne lub ultradźwięki) 99
79.00 zł Ozonowanie układu klimatyzacji 79
249.00 zł Pakiet KLIMA (odgrzybienie i dezynfekcja, konserwacja kompresora, uzupełnienie czynnika R134a 1g/0,29 zł) 249
299.00 zł Pakiet Klima R1234YF (Uzupełnienie czynnika 1 zł/g, odgrzybienie, konserwacja kompresora ) 299
159.00 zł Serwis klimatyzacji, uzupełnienie czynnika (dodatkowo: R134a: 0,29 zł/1 g) 159
199.00 zł Serwis klimatyzacji, uzupełnienie czynnika NOWY GAZ (dodatkowo: R1234YF: 1 zł zł/1 g) 199
20.00 zł Wymiana filtra kabinowego (od) 20
Co warto o niej wiedzieć aby działała długo, niezawodnie a przede wszystkim wydajnie.
Poniżej zamieszczamy kilka porad o których zawsze warto pamiętać użytkując auto z klimatyzacją
W zasadzie stała się elementem standardowego wyposażenia współczesnych samochodów i prawie każdy kierowca nie wyobraża sobie już zakupu auta bez tego bardzo przydatnego i potrzebnego dodatku. Jednak by móc czerpać oczekiwane korzyści z jej posiadania i cieszyć się długo jej bezawaryjną pracą trzeba o nią odpowiednio zadbać. Jak pokazuje praktyka, nie wszyscy kierowcy o tym wiedzą lub świadomie rezygnują z jej okresowej obsługi w imię źle pojętych oszczędności, narażając się w ten sposób na nieporównanie większe wydatki związane z koniecznością jej późniejszej naprawy, często będącej konsekwencją zaniedbań serwisowych.
Powinna w zasadzie zawsze być włączona. Minimum to 30 – 40 minut nieprzerwanej pracy raz na miesiąc. Niestety wielu kierowców używa jej tylko w lecie. Trzeba wiedzieć, że ruchome elementy układu klimatyzacji – głównie sprężarka- są smarowane olejem dodawanym do czynnika chłodzącego. Dłuższe przestoje w pracy skutkują często m.in. uszkodzeniem zastałych uszczelnień układu i samej sprężarki na skutek braku dostatecznego smarowania. Nie wszyscy także wiedzą, że w okresie zimowym pracująca klimatyzacja pozwala szybciej pozbyć się wilgoci z powietrza w kabinie auta i przyczynia się do znacznie szybszego odparowania szyb, zapewniając tym samym bardziej bezpieczną i komfortową jazdę.
Zaleca się aby robić to minimum raz na dwa lata lub częściej, jeśli jest zauważalny spadek efektywności klimatyzacji. Czynnik chłodzący ( do tej pory najczęściej R134a ) ma specyficzne właściwości – posiada nadzwyczajną zdolność do ulatniania się z układu przez nawet najmniejsze nieszczelności do tego stopnia, że ubytki rzędu 10-15% rocznie są uważane za normalne a układ za szczelny i sprawny.
Nastawiona na panelu sterowania temperatura nie powinna różnić się więcej niż o 5-6 st. Celsjusza od temperatury otoczenia i w żadnym razie wylot dysz nawiewowych nie powinien być skierowany bezpośrednio na twarz.
W sytuacji gdy wsiadamy do mocno nagrzanego auta najkorzystniej jest otworzyć wszystkie drzwi lub szyby pojazdu i włączyć klimatyzację na maksymalne chłodzenie w celu przewietrzenia kabiny na postoju. Po dwóch, trzech minutach skorygować parametry do zalecanych wyżej i rozpocząć jazdę.
Pracy klimatyzacji zwłaszcza w warunkach dużej różnicy temperatur ( lato ), towarzyszy naturalne zjawisko powstawania dużych ilości kondensatu ( skroplona para wodna) na elementach układu – zwłaszcza na powierzchni parownika, przewodów i w mniejszych ilościach w kanałach układu wentylacyjnego, którymi schłodzone powietrze jest dostarczane do wnętrza kabiny. Wilgoć ta w połączeniu z wyższymi temperaturami panującymi w lecie tworzy doskonałe środowisko do rozwoju grzybów i bakterii, co się objawia specyficznym, nieprzyjemnym zapachem wyczuwalnym w kabinie podczas pracy klimatyzacji. Aby pozbyć się niedogodności z tym związanych zaleca się przynajmniej raz w roku wykonać dezynfekcję układu dystrybucji powietrza połączoną z odgrzybianiem klimatyzacji samochodu. W razie potrzeby należy robić to częściej. Zawsze podczas tej czynności wymienia się także filtr kabinowy, którego przepustowość ma kluczowe znaczenie dla efektywnego działania układu wentylacyjno – klimatyzacyjnego. Zanieczyszczony filtr kabinowy jest najczęstszą przyczyną parowania szyb i zmniejszenia efektywności dmuchawy. Powinien być wymieniany nie rzadziej niż co 20 tys. km, jednak gdy pojazd jest eksploatowany w suchym klimacie i po drogach o dużym zapyleniu należy ten dystans skrócić o połowę. Warto również co jakiś czas przy okazji okresowego serwisu pojazdu, zlecić kontrolę drożności kanału odprowadzającego kondensat z komory parownika na zewnątrz auta. Jeśli wszystko jest w porządku pod stojącym pojazdem z pracującą klimatyzacją pojawia się mokra plama wydobywającego się z układu kondensatu (wody). Jest to zjawisko absolutnie normalne i nie świadczy o jakiejkolwiek usterce.
Po więcej porad zapraszamy do naszego działu