MOTO360

Serwis akumulatorów

Kontrolę akumulatorów wykonujemy nowoczesnym Testerem marki BOSCH oraz Magneti Marelli , który umożliwia badanie akumulatorów 6 i 12 V oraz układów elektrycznych o napięciu 12 i 24 V. Przyrząd umożliwia diagnozę stanu zwykłych akumulatorów kwasowo-ołowiowych a także akumulatorów hermetycznych (żelowych, AGM). Tester bada cały układ rozruchu i ładowania w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. Zastosowana metoda pomiaru gwarantuje powtarzalność wyników i nie powoduje rozładowania akumulatora.

Ponadto za pomocą testera można sprawdzić:

  • poprawność funkcjonowania rozrusznika,
  • poprawność funkcjonowania alternatora
  • poprawność funkcjonowania diod prostowniczych

Z oficjalnie podawanych danych wynika, że w 17% wszystkich aut na naszych drogach akumulator jest niesprawny. W swojej ofercie posiadamy akumulatory do większości pojazdów na rynku.


skp Tychy, odgrzybienie klimatyzacji, auto klima Tychy

Zawsze aktualne promocje? Zapisz się


PRZY ZAKUPIE AKUMULATORA WYMIANA ORAZ KONSERWACJA KLEM OD 20 ZŁ


199.00 zł Akumulatory Bosch (od)

10.00 zł Kontrola akumulatora / układu ładowania


2019-10-10

Sprawdź stan swojego akumulatora

Przed nadchodzącą zimą warto zadbać o prawidłową pracę podstawowych podzespołów elektrycznych auta. Przy niskich temperaturach nie ma taryfy ulgowej – tylko w pełni sprawny akumulator i rozrusznik pozwolą na bezproblemowy rozruch silnika.

W przeciwnym razie bezradnie rozłożymy ręce, gdy w mroźny poranek prądu starczy tylko na kilka wolnych obrotów silnika – zbyt wolnych, by go odpalić. W takiej sytuacji jako rozwiązanie w pierwszej kolejności przychodzi na myśl wymiana akumulatora.

Żeby wykonać pomiar, potrzebny jest miernik prądu stałego (popularny miernik elektroniczny), przyda się też jedna osoba do pomocy. Na początku trzeba sprawdzić napięcie na akumulatorze przy wyłączonym zapłonie.

Powinno ono wynosić około 12,5 V. Jeśli jest dużo niższe, to znaczy, że akumulator jest uszkodzony lub niedoładowany. Nawet jeśli napięcie na akumulatorze jest właściwe, to nie oznacza to, że ma on nadal dobrą moc rozruchową.

W większości popularnych samochodów napięcie ładowania powinno się mieścić w przedziale od 13,6 do 14,5 V i powinno pozostawać stałe niezależnie od obrotów.

Jedynie w najnowszych samochodach wyższych klas napięcie ładowania może być wyższe i sięgać nawet 15 V, ale w takich przypadkach pracą alternatora zarządza elektronika pokładowa auta i najlepiej niczego samemu nie dotykać.

Dzień dobry,
w czym mogę pomóc ?
^